Betalningsmetoder
Vi erbjuder för tillfället endast Klarna.
Orderbekräftelse
Efter att du har lagt din beställning får du en orderbekräftelse via e-post med detaljer om din beställning. Om du inte får en bekräftelse, vänligen kontrollera din skräppostmapp eller kontakta vår kundtjänst.
Leveranstider
Leveranstiden för våra produkter är vanligtvis 2-5 arbetsdagar inom Sverige. För internationella beställningar kan leveranstiden vara upp till 10 arbetsdagar. Du kommer att få ett spårningsnummer när din beställning har skickats.
Fraktkostnader
Fraktkostnaden beror på beställningens totala vikt och destination. Exakta fraktkostnader beräknas i kassan innan du slutför ditt köp.
Returvillkor
Du har rätt att returnera produkter inom 30 dagar från mottagandet av varan. Produkten måste vara i originalskick, oanvänd och i originalförpackningen. För att initiera en retur, vänligen kontakta vår kundtjänst för att få en returblankett och instruktioner.
Återbetalningar
När vi har mottagit och inspekterat den returnerade varan, behandlas återbetalningen inom 5-7 arbetsdagar. Återbetalningen görs till den ursprungliga betalningsmetoden. Du får en bekräftelse via e-post när återbetalningen har genomförts. Summan återbetalas till dig inom 30 dagar från att returen har hanterats.
Byten
Om du vill byta en vara, kontakta vår kundtjänst för att ordna ett byte. Vi skickar den nya varan så snart vi har mottagit och inspekterat den returnerade varan. Varor måste vara i originalskick och byten måste ske inom 30 dagar från mottagandet.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Skadade eller Felaktiga Varor
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Om du mottar en skadad eller felaktig vara, kontakta vår kundtjänst omedelbart. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Skicka bilder på skadan eller beskriv felet så att vi kan ordna en ersättning eller återbetalning.
Returfrakt
Returfraktkostnaden står kunden för, om inte varan är skadad eller felaktig vid leverans. Vi rekommenderar att använda en spårbar fraktmetod för returer.
Om du har några frågor om våra köp- och returpolicyer, tveka inte att kontakta vår kundtjänst:
Vi strävar efter att ge dig en problemfri och positiv shoppingupplevelse. Tack för att du handlar hos oss!